Kérlek, mesélj arról, hogy hogyan lettél borító tervező?

Pongrácz Edit: Nórival szaktársak voltunk főiskolán (mozgóképkultúra és médiaismeret), így ismertük meg egymást. Őt már akkor is az írás érdekelte leginkább, különösebben engem sem vonzott a filmes világ. Az álmom az volt, hogy egyszer művész leszek, de erre mindig csak legyintett mindenki, hogy ebből nem lehet megélni… Ezért kerestem tovább az utam, a helyem… Művészeti középiskolába jártam grafika szakra, mindig érdeklődően figyeltem főiskolán is a képi ábrázolás és animációs szakok munkáját, vágytam közéjük, de féltem, hogy le vagyok túlságosan maradva. Suli után még mindig úgy éreztem, hogy ilyesmivel szeretnék foglalkozni, de nem tudtam hogyan kezdhetnék hozzá. Eljutott hozzám is a hír, hogy Nóri grafikust keres a könyvéhez, és úgy gondoltam, hogy miért ne jelentkezhetnék? Hisz adott a lehetőség! Neki is ez az első könyve és nekem is ez lehet az első borítóm. Valahogy így kezdődött, a dolog… Közben rájöttem, hogy ezt szeretném csinálni. :)

Mennyi idő alatt készül el egy könyvborító?

PE: Nehéz választ adni arra, hogy mennyi idő alatt készülnek el a borítók, ez sok mindennek lehet a függvénye. Mikor megkeresnek, sokszor még a könyv sem készült el teljesen, nem tudni hány oldalas lesz a végleges változat. Közös megbeszélésen és tervezésen alapul a dolog. Leginkább ez szokta elvinni az időt és nem a borító kivitelezése. Kb. 1 hónap.

Miket szoktál figyelembe venni, amikor egy író megkeres?

PE: A legfontosabb szempont talán az, hogy mindenki elégedett legyen a közös munka végén és sikerüljön eltalálni a könyv világát.

Mi volt a legkülönlegesebb kérés?

PE: Nem volt még legkülönlegesebb kérés, de állok elébe!

Melyik könyvborítóra vagy a legbüszkébb?

PE: Természetesen a legelső borítóra vagyok a legbüszkébb. :) (A Változások kora)

Ha lenne a Kildarának egy könyve, annak milyennek képzelnéd el a borítóját?

kildara_a_rejtelyek_szigete.jpg

 

Editről és munkáiról további információkat itt találtok a facebook oldalán.