Szellemi Csemegék

Dobozba zárt pofára esés: szeptemberi „darkBubble” a BubbleBook-tól

2019. szeptember 25. - Cetti

darkbubble_bubblebook_hangtalan_sikoly.jpgA könyvmolyok körében már ismertek a könyves subscription box-ok, amelyek lényegében könyves meglepetés dobozok. Ezekben a dobozokban mindig van könyv, könyvjelző, kísérőlevél és pár exkluzív ajándék. Bár ezt nagyon magyarázni se kell, hiszen a social felületek tele vannak a jobbnál jobb külföldi és magyar boxok fotóival. Pár éve kezdték el többen is itthon próbálgatni ezeknek a dobozoknak a forgalmazását, az eredmény vegyes, vannak zseniálisan jó dobozok, és akadnak gyengébbek.

Most a BubbleBook szeptemberi darkBubble csomagját próbáltam ki, és annyit már most el merek árulni, hogy nem vagyok elégedett.

Azt már az elején leszögezném, hogy az indulás óta követem a BubbleBook munkásságát, így nem a közelmúltban jött szembe velem először a nevük. Bár korábban még nem rendeltem, minden hónapban láttam, hogy milyen fantasztikus csomagokat raknak össze, ráadásul kapásból van választási lehetőség: lightBubble illetve darkBubble csomagokból választhatnak a meglepetéseket kedvelő könyvmolyok. Ahogy figyelgettem a BubbleBook-ot, úgy láttam, hogy ez egy életképes kezdeményezés, hónapról hónapra előállnak remek csomagötletekkel, sőt, nyitnak az exkluzív, más temák felé is. Hosszas megfigyelés után, a jó vélemények alapján úgy döntöttem, itt az ideje, hogy én is rendeljek egy Bubble-t. Augusztusban beneveztem a szeptemberi darkBubble csomagra, és utána már nem volt más dolgom, mint várni. Azt megírták, hogy várhatóan mikor érkezik a csomag, ám azon felül, hogy sokat késett a csomag - amiről kicsit vasutas szokás szerint akkor szóltak, amikor már amúgy is késésben volt a csomag-, még csalódást is okozott. Egyébként a késést azzal indokolták, hogy az egyik rendelt termék nem fér bele a megszokott méretű dobozba, így nagyobb dobozt kell rendelni. Majd arra is hivatkoztak, hogy még egy szállítót várnak, bár lehet, hogy ez a kettő ugyanazt jelentette.

No de hogy megértsétek, miért volt negatív élmény a szeptemberi dark csomag, nézzük csak meg, hogyan is néz ki a szeptemberi csomag leírása:

bubblebook_darkbubble_szeptember_tartalom.jpg

Illetve vessünk egy pillantást arra, hogy általánosságban mit kell tudni egy darkBubble csomagról:

darkbubble_altalanos_leiras_bubblebook.jpg

És mindezek ismeretében nézzük csak meg magát a csomagot. Mit láttok a képen? 

darkbubble_bubblebook_hangtalan_sikoly_csomag.jpg

Ha nem lenne könnyen értelmezhető, a dobozban volt:

Alex Michaelides: Néma tanú című könyve
• 1 db idézetes könyvjelző
• 1 db Draw it játék
• 1 db betűtábla

Valamint a kísérőlevél.

És akkor vegyük szépen sorban a tartalmat:

A könyv alapdarabja a doboznak, hiszen erre épül fel a box. Ami még érdekelne is, viszont ha kifejezetten a könyvre vágytam volna, megveszem a kiadótól.
A könyvjelző szintén alapdarabnak mondható, elképzelhetetlen nélküle egy tematikus könyves doboz. De akkor vegyük úgy, hogy egy könyvhöz kapcsolódó elemünk van. A kísérőlevelet nem számolom, mert az ugyanúgy alapelem, mint a könyv.

Nézzük csak ezt a Draw it játékot. Ami lényegében egy kártyás-rajzolós játék. Kicsit Activity-re hajaz. Természetesen angolul. Amivel felnőttként nincs gond, de ilyennel felnőttek nem igazán játszanak. És sok magyar gyerek nem tud angolul, vagy csak nem köti le az ilyen jellegű játék. Meg egyébként is, ez egy felnőtt doboz. És a játék minősége is olyan tipikus… netről rendelős. És nem igazán van köze a témához.

bubblebook_darkbubble_draw_ithangtalan_sikoly.jpg

A betűtábla pedig a másik mókás része a csomagnak. Ezt gyakorlatilag minden netes rendelős oldalon meg lehet találni. Ha közelebbről megnézed, olyan, mintha egy kartonpapír keretbe beledöftünk volna pár szívószálat, és fröccsöntött műanyag darabkákat próbálnánk ráaggatni. Volt, aki megpróbálkozott vele, én inkább ki se szedtem a betűket, egyben hagytam, ki sem bontottam, számolva azzal, hogy kerüljön bármibe, de én ezt a csomagot visszaküldöm… Megjegyzem, ez a tábla sem hozta hozzám közelebb a doboz tematikáját.

bubblebook_darkbubble_pegboard_hangtalan_sikoly.jpg

Menjünk is tovább… Ja, hogy nincsen tovább. Ennyi a doboz. Igen, jól látjátok, ez egy darkBubble, amely a Hangtalan sikoly nevet kapta. Ez egy meglepetésdoboz, amit a BubbleBook komolyan gondolt, és késve, de kiküldte a megrendelőknek. Sőt, annyival még meg tudom fejelni a történetet, hogy a lightBubble csomag is nagyon gyatra lett. Több Bubival is sikerült kapcsolatba kerülni, és látva a csomag tartalmát, mindannyian kijelenthetjük, hogy a light és a dark csomag is minősíthetetlen.

Tehát összességében az alap elemeket leszámítva volt a dobozban két elem. Két gyerekeknek szánt játék, és abból is a gyenge minőség. Az exkluzív tartalom, mondjuk személyesebb, írói kontent sehol. És mindez mennyiért? Gyorsan üljetek le, mutatom, ez a box ára:

bubblebook_csomag_ar.jpg

Ezen felül ott volt még a szállítási költség. Én GLS-sel kértem, úgy volt 1.190 Ft. Tehát összesen fizettem 7.180 Ft-ot ezért… az „élményért”. Csalódott vagyok, és dühös. Csalódott, mert a korábbi dobozokat látva nem gondoltam volna, hogy a Bubble is elkezd lefelé szánkózni a lejtőn. Dühös pedig azért vagyok, mert a minőséget nem csak én tettem szóvá, hanem más is, és a BubbleBook reakciója, hozzáállása elfogadhatatlan. Ezt majd egy másik bejegyzésben szeretném bővebben kifejteni, amikor már sikerül előrébb lépni a BubbleBook-kal való kommunikációban.

Előzetesen annyi legyen elég információ, hogy a facebook csoportjukban törölték azokat a bejegyzéseket, melyek bármennyire is utaltak a szeptemberi dobozra. Ketten írtunk elégedetlen posztot, amiket percekkel a megírás után töröltek. Írtunk molyon a zónájukba, írtunk a facebook-oldalukra értékelést, de nem adnak elfogadható választ a csomag minőségére. Ismerősömmel levetették a facebook-os véleményét, mondván elferdíti a valóságot. Mi kérünk elnézést, de a csomag tartalmán nincs mit ferdíteni, bocsánat a vulgáris kifejezésért, de ez úgy szar, ahogy van. Kértük a rendelésünk árának visszatérítését e-mailben, illetve lemondtuk az októberi csomagunkat. Engem még válaszra sem méltattak, egy másik ismerősömnek viszont először csak a csomag árát akarták kifizetni, mondván a szállítást ők fizették. Miközben a számlán ott van szépen leírva, hogy a szállítást is a vevő fizeti. Ki akartak bújni az októberi - tehát még össze sem készített - csomag árának visszafizetése alól (udpate 2019. 09. 26. 9:55: ismerős jelezte, hogy ma reggel az októberi csomagja árát visszakapta, nekem még egy betűt sem reagáltak). Akinek ígérték kedden, azaz 2019. szeptember 24-én, hogy még aznap elindítják az utalást, nem kapta meg azóta sem. Nekem már csak mentegetőzést sem írtak. Az már biztos, hogy sem panaszkezelésben, sem pedig problémamegoldásban nem valami ügyesek.

A Bubble hallgat, és látszólag az utolsókat rúgja. Hasonlóan ért véget egykor a BASC története is, azt sikerült megtudnom, hogy ez a remek betűtábla náluk egymás után két csomagban is szerepelt a vége felé. Eddig nagyon hasonlít a történetük, én viszont nem szeretném a saját bőrömön megtapasztalni a teljes eltűnésüket. Pedig egyelőre úgy látszik, ez lesz a Bubble sorsa, és a pénzüket sem biztos, hogy viszont látjuk. De cserébe van egy „fantasztikus”, „felnőttes” csomagunk. Ja, nem. Csak hogy minenkinek az agyába égjen, nézzük meg ismét ezt a remek dark csomagot:

bubblebook_darkbubble_csomag_hangtalan_sikoly.jpg

Félelmetes, ugye?

A csomagra nem tartok igényt, és addig nem nyugszom, amíg vissza nem került hozzájuk a csomag, hozzám pedig a szeptemberi és az októberi rendelésem ára. A könyveket pedig inkább megveszem külön. A legelszomorítóbb az egészben, hogy ez nem vicc. Nem egy áprilisi poén. Ez a valóság. És egy újabb bizonyítékát látjuk annak, hogy itthon nem megy ez a könyves csomagos dolog. Legalábbis hosszú távon, és megtartva a minőséget semmiképpen sem. Ehhez még fel kell nőni.

Hölgyeim és Uraim, kedves Bubik, mi bizony csúnyán át lettünk vágva. És jelen állás szerint még meg is loptak bennünket.  Ám bízunk benne, hogy mindez csak tévedés, és hamarosan megtudjuk, miért is történt, illetve jelenleg is történik az, amit tapasztalunk. Amennyiben bármilyen változás történik, vagy sikerül pontot tenni ennek a Bubble mizériának a végére, megosztom veletek!

Bár ha úgy vesszük, volt meglepi. És a szavam is elakadt. Csak nem jó értelemben...

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr3115171830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása