Szellemi Csemegék

John Cure - Hontalan lelkek

2016. június 26. - Cetti

covers_395487.jpgFülszöveg: Egy regény, amiben minden lehetséges. Egy amerikai kisváros, ahol szörnyű gyilkosságok történnek. Egy Átjáró, ami a szellemvilágot összeköti az élővel. Egy Dögkút, amiről legendák keringenek.

Clive Wallace kiegyensúlyozott, idilli kapcsolatban él feleségével, Susannával, és két kisfiával, Timmel és Robinnal. Megszokott életük azonban váratlan fordulatot vesz, amikor a kisvárosban gyerekek tűnnek el nyomtalanul, miközben a szüleiket könyörtelenül lemészárolják.

Egy borús délutánon Tim és két barátja sárkányt eregetni indulnak a közeli tisztásra, nem is sejtve, hogy halálos veszély leselkedik rájuk.

Jack Homa, a város öregedő seriffje, próbál a rejtély megoldására bukkanni, azonban egyre nyilvánvalóbbá válik számára, hogy a kisváros lakói sötét titkot őriznek a múltból. 

Mindeközben Clive-nak szembe kell néznie szörnyű rémálmaival, és eltitkolt múltjával, hogy a családját megmenthesse a borzalmaktól.

De kicsoda Gerald, aki kezében egy véres csákánnyal bújik meg a sötét árnyékban? És mit akarnak Robintól a halott gyerekek szellemei?

A Hontalan lelkek egy olyan hátborzongató misztikus thriller, ami a 80-as és 90-es évek nagysikerű horrorfilmjeinek – a Rémálom az Elm utcában, a Péntek 13, és a Kampókéz – , hagyományait viszi tovább, és ötvözi napjaink kísértethistóriáival. John Cure legutóbbi regénye: A gonosz új arca, hetekig vezette a Bookline „Horror&Thriller” kategóriájának sikerlistáját.

 És felcsendül egy mondóka: 
"gyerekek lelke, sötét az este
 
este, este, a gyereket leste 
leszállt az éj, minden sötét 
Gerald eljön a gyerekekért"

Második, javított, átdolgozott kiadás.

Kiadó:
Mogul Kiadó
Oldalszám:
426

Kiadás éve: 2016
Műfaj:
Misztikus thriller

Értékelésem:
Egy cím, egy történet, egy rejtély. Rettegés, izgalom, borzongás és egy mondóka, ami végigkíséri a történetet. A Hontalan lelkek nem csak egy misztikummal fűszerezett thriller, hanem ennél sokkal több.

Izgatottan vártam a könyv megjelenését, kíváncsi voltam, mi rejtőzik a borító alatt. Már a megjelenés napján a kezemben tarthattam a könyvet, de ekkor még nem tudtam, mi vár majd rám. Az ijesztő borító nem hagyott nyugodni, mindig szem előtt volt, nem engedte el a tekintetemet, rá kellett néznem újra és újra. A fülszöveget többször elolvastam, és arra ösztönzött, hogy ne várjak tovább, merüljek bele a tartalomba.

Gondosan felkészítettem magam a történetre, megvártam, míg leszállt az éj, a háttérben halkan szóltak kedvenc zeneszerzőm, Adrian Von Ziegler dermesztő hangulatú művei, és átadtam magam John Cure világának. Négy éjszakát töltöttem Edgar’s Hill lakói között, négy éjszakám telt éber izgalommal, várva az újabb hajmeresztő pillanatokat, vártam Gerald és a gyerekek megjelenésére, a rejtélyek megfejtésére. Nappal egyéb teendőim mellett is többször lopva pillantottam a borítóra, gondolataim a történet körül forogtak, és tudtam, hogy amint leszáll az éj, Gerald várni fog rám, ahogyan  a gyerekek is.

Minden éjszaka hívtak magukkal, és hű olvasóként jöttem is, igyekeztem nem sokáig várakoztatni őket. Hűségemért cserébe megmutatták világukat, megimsertem a Hontalan Lelkek, a Lélekfutárok és a Senkik Birodalmának legendáját, Gerald Procord szomorú történetét, a gyerekek mondókáját pedig az emlékezetembe véstem.

Számomra az nem volt meglepő, hogy a gyerekekkel is próbáltak kommunikálni, mivel a gyerekek fogékonyabbak a túlvilággal kapcsolatos dolgokra, így érthető volt, hogy Robintól kérnek segítséget, ezzel együtt a kisfiú a történet hősévé is vált. A kis Robint bátyja, Tim sokat piszkálta beszédhibája miatt, mégis fontos szerepet kapott a történet során.

A Hontalan lelkek a megoldásra váró rejtélyek mellett tartogat meglepetéseket is, egyes szereplők múltjába jobban betekintést nyerhetünk, és olyan titkokat is megtudhatunk, amelyeket még ők sem tudhattak egymásról, régi ismertségük ellenére. Különböző embereket és különböző történeteket ismerünk meg, valami mégis közös bennük: belekeveredtek egy átok okozta rémálomba. Egy olyan átok árnyékolja be napjaikat, ami több legendához köthető és egy régi gyilkosság, majd egy azt követő felelőtlen hazugság következtében a legendák valósággá válnak.

Edgar’s Hill városában egy féktelen sorozatgyilkos barbár módon mészárol le felnőtteket, gyermekeik pedig rejtélyes módon eltűnnek – ez minden okot megad az aggodalomra, hiszen rövid időn belül több ilyen eset is megtörténik. A feszültség egyre nő, és nem egyszer előre tudhatjuk, hogy egy adott szereplő meg fog halni, ugyanis John erre szépen utalgat, ezzel fenntartva az olvasó figyelmét, de nem árul el előre mindent. A legborzasztóbb rész számomra a sárkányeregetés volt, mert a gyerekek nem hallgattak a szülői intelemre, makacsul ragaszkodtak ahhoz, hogy az erdő a megfelelő hely a sárkányeregetésre. Nem fér a fejembe, hogy a szülők hogyan engedhették el egyáltalán bárhova is a gyerekeket, amikor tudták, hogy kicsi városuk nem biztonságos, egy veszedelmes gyilkos ólálkodik közöttük, ráadásul Tim édesapja, Clive nagyon jól tudta, milyen veszélyek leselkednek rájuk. Érezte, hogy el kell hagyniuk Edgar’s Hill-t mégsem volt képes lépni, csak amikor már elkésett.

A történet során komoly fejtörést okoztak a hangyák, amelyek ebben az esetben a Lélekfutárokat testesítik meg, és minden gyilkosságnál jelen vannak. Kulcsfontosságú szerepe van egy ládának, ami az Átjáró, amely összeköti a szellemvilágot és az élők világát. Számomra a történet legfélelmetesebb eleme a Dögkút volt, én biztosan nem mennék a közelébe, Hartfield részéről bátor tett volt lemenni, nekem egyszer is sok lett volna. Az eseményekbe szorosan belegabalyodik Homa, a seriff, és Peter, a halottkém, ők is értetlenül állnak a történtek előtt, de közben az olvasó már egy kicsivel előttük jár, hiszen mi, akik már a kész történetet tartjuk a kezünkben, több szereplő oldaláról látjuk az eseményeket, mégis marad nekünk is egy kis rejtély.

A kitartó munka eredményeként pont kerül az ügy végére, de olvasóként ismét egy kis előnyben részesülünk, mert tudjuk, hogy a Hontalan lelkek egy trilógia első része, az utolsó mondat pedig elárulja, hogy még nem ért véget a borzalom, a következő részben újabb borzongás vár ránk.

Köszönöm a nagyszerű történetet John Cure írónak, valamint a Mogul Kiadónak, megtisztelő, hogy frissen a kezemben tarthattam a Hontalan lelkeket!

Már a könyv megjelenése előtt éreztem, hogy a Hontalan lelkek egy olyan történet lesz, amit édesanyámmal el kell olvastatnom, mert szereti az ilyen témájú könyveket. Amikor a könyvvel a kezemben értem haza, boldogan mutogattam neki a borítót, olvasás közben és utána is többször mondtam neki, hogy ez biztosan érdekelni fogja. Kíváncsian várom, hogy mikor veszi végre kézbe, és remélem, hogy hamarosan kifaggathatom véleményéről. Persze nem csak édesanyámnak ajánlom ezt a könyvet, hanem mindenkinek, aki szeret borzongani, nem riad vissza a késő esti olvasásoktól, és nem tud ellenállni ennek a rövid kis mondókának:

gyerekek lelke, sötét az este
este, este, a gyereket leste
leszállt az éj, minden sötét
Gerald eljön a gyerekekért

 

Borító: Hűen tükrözi a belső tartalom világát, egyszerre jó és rossz ránézni. Rossz, mert ijesztő, mégis jó, mert vonzza a tekintetet, és addig nem hagy nyugodni a látvány, amíg végre meg nem ismerem a tartalmat. 5/5

Karakterek: A történetben találunk jó és rossz szereplőket, a szerepüknek megfelelő tulajdonságokkal. Legjobban a Hontalan Lelkek leírása tetszik, nem egyszer kerestem a tekintetüket a valóságban is. 5/5

Történet: Alaposan felépített, nem tudunk meg azonnal mindent, kellő izgalommal vártam, mit fog történni minden egyes lapozás után. Ezt a hátborozongató történetet film formájában is el tudnám képzelni, egyes jeleneteknél biztosan megijednék. Még sokáig a hatása alatt leszek. 5/5

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr938823862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása