Szellemi Csemegék

Ilyen volt az első Dalok a mélyből az Úri Muriban

Úri Muri, 2018. 12. 13.

2019. január 21. - Cetti

Nem is olyan régen útjára indult egy teljesen új kezdeményezés, mely a Dalok a mélyből elnevezést kapta. Az Úri Muri pincéjének picinyke színpadán négy dalszerző mutatkozott be egy-egy fél órás szettel. Az este során Tóth Dorothy, Lee Olivér, Agócs Márton és Muzsik szórakoztatta a nagyérdeműt, és a jelek szerint mindenki nagyon jól érezte magát.

Bár már jó pár hét eltelt az első Dalok a mélyből redezvény óta, mindenképp szerettem volna itthagyni róla egy emléket. Ez az este több szempontból is különleges volt számomra, ugyanis részese lehettem egy új kezdeményezés megszületésének, illetve először jártam az Úri Muri falai között.

Amikor beléptem, egy kisebb térben találtam magam, azonban ahogy lementem a pincébe, máris kinyílt előttem az Úri Muri világa. A fal mellett sok régi „retro” rádió sorakozott, a pult egyik oldalán egy kellemes beülős részt találtam, a másik oldalon pedig a nézőtér és a színpad kapott helyet. Érdemes volt itt is jobban körbenézni, ugyanis az egész helyiség kellemes volt, a színpad előtt akár kis párnákon is helyet foglalhattunk, ezen felül kis székek adták meg a feelinget. A színpadon háttérként szolgál egy zongoratöredék, amit én persze gyermeki áhítattal lestem, mert szeretem az ilyen nem hétköznapi dekorációkat.

dalok.jpg

/kezdésre várva/

Miután az este házigazdái - Volkova Krisztina és Molnár Fábián -  megnyitották a rendezvényt, elsőnek Muzsik (Muzsik és Volkova) vette be a kicsike színpadot, aki nem csak gitározott és énekelt, hanem szájharmonikán is emelte az este hangulatát. Kezdésnek a Hobo Blues Band Ki vagyok én? című dalát hozta el a pince hallgatóságának. Ezután persze szerepet kaptak saját dalok is, elsőként Az én utópiám, majd ezt követte a Nincs baj, valamint a Kefír, kifli, boldogság. A daloknál Muzsik pár szóban megosztott velünk egy kis háttérinfót a dalokkal kapcsolatban, amit most csak azért nem idéznék, mert mindezek élőben sokkal jobban átjönnek a megfelelő környezetben. Ezután meghallgathattuk Cseh Tamás és Bereményi Géza közös dalát, mely a 74-es év címet viseli. Ezen kívül már csak egy elköszönő nóta fért bele a műsoridőbe, amely ismételten egy saját dal volt, a Kispolgár, ébredj! Mivel a koncert ideje alatt a főváros utcái megteltek tüntetőkkel, és nem volt éppen nyugodt a hangulat, így az elhangzott daloknak még különösebb volt az íze, volt valami a levegőben, ami mindezeket megfűszerezte, illetve a dalok mondanivalójának többsége jól tükrözi az aktuális helyzetet, a jelenlegi légkört. Mivel korábban nem ismertem egyetlen Muzsik és Volkova dalt sem, Muzsik műsora adott nekem egy kevéske ízelítőt, és arra biztatott, hogy ezt a hiányosságot pótoljam, így már csak ezért is megérte ezen a napon ellátogatni Pestre.

muzsik.jpg

/Muzsik - fotó: Fekete Vica/

Muzsik után érkezett a színpadra Agócs Márton, akit többen már az Aurevoir. valamint a Jóanépi zenekarokból ismerhetünk. Nem egyszer volt már szerencsém hallani önálló esten is, így már tudtam, hogy nagyjából mire számíthatok, így abban is biztos voltam, hogy nem fog csalódás érni. Bár ő azzal indította műsorát, hogy egy kicsit izgul, mert egyedül van a színpadon, véleményem szerint felesleges volt, hiszen ebben is van már tapasztalata. A műsorban előkerültek széki népdalfeldolgozások, mint pl. Haragszik a nap a holdra, vagy a Látod babám (Le is szállnak, fel is szállnak a fecskék), Ballada (Megöltek egy legényt). Marci elhozta a Muzsikás együttes Kati-Kata című dalát is, illetve nem maradtak el a kedvelt Aurveoir. dalok sem, mint pl. a Folyóvíz. Két dal között meglehetősen szórakoztató körítéssel bevezette a nagyérdeműt az open hangolás rejtelmeibe, majd miután megtudhattuk, hogyan csajozzanak gitározni nem tudó egyének az open hangolás segítségével, a Gergel című nótával búcsúzott.

marci.jpg

/Agócs Márton - fotó: Fekete Vica/

Az este következő fellépője Tóth Dorothy volt a Nunki Bay Starship zenekarból. Az egész este miatt talán Dorothy izgult a legjobban, ugyanis nap közben kihordott nyolc orrvérzést a nagy izgalomban, de hegedűjátékával, valamint kellemes énekével elvarázsolta a nagyérdeműt. Műsorát különlegesebbé tette technikája, ugyanis dalaiban fontos szerepet kapott a loopolás. Ez élőben kicsit merész próbálkozásnak tűnhet, de nem ő volt az első olyan előadó, akit volt szerencsém élőben ilyen formában hallani – de ezen az estén ő volt az egyetlen –, és személy szerint egy tök jó dolognak tartom, ad egy ízt a eljátszott daloknak, és persze több lehetőséget nyit meg az előadó előtt. Dorothy ezen az estén volt először egyedül színpadon, ráadásul ő volt az este egyetlen női fellépője, de nagyon jól képviselte a női zenészeket, megmutatta, hogy bizony hölgyeknek is van helyük a zenei életben. Műsorában helyet kapott olyan Nunki Bay Starship dal is, amelyet már nem játszanak, így a jelenlevők garantáltan megkapták azt a pluszt, amit egy ilyen este adhat.

dorothy.jpg

/Tóth Dorothy - fotó: Fekete Vica/

Az este utolsó fellépője – egyben számomra legnagyobb meglepetése – Lee Olivér volt, szettjével egy elég erős zárást adott az első Dalok a mélyből estének. Olivér neve eddig sem volt nekem ismeretlen, de most volt szerencsém először hallani élőben, hogy mit is tud. Miközben hallgattam, nem egyszer éreztem úgy, mintha éppen egy Sons Of Anarchy tracklistet hallgatnék. Vicces sztori egyébként Olivér esetben is akadt, szóval ha a remek zenei produkció nem lett volna elég, az estének így sem volt esélye ellaposodni. Kedvencként pont egy olyan dalt tudnék kiemelni, ami Olivér elmondása szerint még nincs teljesen kész, de mégis akkora feeling van a dalban, hogy kár lenne elhanyagolni. A címét nem árulom el, inkább csak abban reménykedem, hogy egyszer elkészül a nóta, és többen is hallhatjuk majd.

oliver.jpg

/Lee Olivér - fotó: Fekete Vica/

Összességében egy nagyon tartalmas estét kaptunk az első Dalok a mélyből. keretében, és aki ott volt, az biztosan maradandó élménnyel gazdagodott. A vendégek között akadtak külföldi hallgatók is, akiknek láthatóan nagyon tetszett a műsor. Bízom benne, hogy ez a kezdeményezés megtartja az érdeklődést, és a minőséget, mert nem hétköznapi, az már biztos!

Köszönöm az élményt!

Cetti

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr5314581150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása