Szellemi Csemegék

Tamás Nándor – Perjés Péter: Sűrített paradicsom

2017. szeptember 27. - Cetti

FÜLSZÖVEG:
„A ​szórakoztató regény a túlvilágon játszódik a Sűrített Paradicsom nevű szépségszalonban, ami egyben koktélbár is. Ide járnak szépülni, pletykálni a kóborló lelkek. Tanúi lehetünk olyan találkozásoknak, ami a földi élet során lehetetlen lett volna. A különböző korokban élt ismert énekesek, hadvezérek, költők, sportolók, színészek és még sokan mások, most érdekes párbeszédekbe, jelenetekbe keverednek a bárpultnál vagy éppen a hajszárító búra alatt. Ebben az időtlen térben Julius Caesar lazán összefut Agatha Christievel, Adolf Hitler Muhammad Alival vagy John Lennon gyilkosával, Mark Chapman-nel.
A 10 fejezetből álló szórakoztató regény enyhén szappanopera ízű. Keveredik a dráma a humorral, az ármány a szerelemmel. Állandó és vendég szereplők színesítik az egybefüggő, de külön is élvezhető részeket. A történetet a 14 éves cipőpucoló Ted szemszögéből kísérhetjük végig. Minden fejezetben más és más híres énekes adja elő utolsó dalát az Úrnak, aki végleg eldönti, hogy kire mi vár. Pokol vagy Mennyország.
Ha majd belelapozol az első oldalakba, talán észre sem fogod venni, mennyire magával ragadó, habkönnyű érzés együtt lebegni a Sűrített Paradicsom vendégeivel. Jó szórakozást kívánunk!”

suritett_paradicsom.jpg

 

SOROZAT: BULI VAN A TÚLVILÁGON 1.

KIADÓ: MAGÁNKIADÁS

OLDALSZÁM: 156

KIADÁS ÉVE: 2017

MŰFAJ: HUMOROS REGÉNY

 

 

KÖNYVKRITIKA:
Különös találkozásokban volt részem a Sűrített Paradicsom nevű Szépségszalon&Bárban, hiszen olyan szerencsés vagyok, hogy élőként tehettem egy kis kiruccanást a holtak világába, ráadásul élve, és jó kedéllyel távoztam onnan. Találkoztam Jim Morrisonnal, pacsiztam Luciano Pavarottival, kipróbáltam, milyen Michael Jackson mellett moonwalk-ozni, és több legendával is koccintottam. Mindezekre persze nem számítottam, amikor beléptem a Sűrített Paradicsomba, hiszen csak azt terveztem, hogy beülök egy italra. Ahogy körbenéztem, már láttam, hogy itt majd hosszasabban elidőzök.

A Sűrített Paradicsom az egyik legtökéletesebb szalon lehetne, ha a valóságban is létezne, hiszen személyzete minden tagja valami máshoz ért. Most képzeljétek el a helyzetet! Megisztok egy jó koktélt, miközben a boncmester emberformává varázsol, de közben már fel is teszik az új műkörmöket, ezután vár a masszázs, a kozmetikai kezelés, a cipőpucoló fiú rendbe teszi a cipőtöket, ezután a stylist is kezelésbe vesz, esetleg még egy új tetkó is fér valahova. Mindeközben rég elhunyt hírességek jönnek-mennek, valamelyikükre rákacsint a macska, egyikük a kutyával barátkozik, és persze valaki kifogja a nagyszájú nagyothalló papagájt, aki persze boldogan mondja neki a magáét.

A Sűrített Paradicsomban sokáig el lehetne időzni, lazítani, esetleg külső szemlélőként csak figyelni a történéseket, azonban én küldetéssel érkeztem, mert innen nem távozhatok úgy, hogy ne számolnék be élményeimről. Segítségem, egyben útikalauzom volt a könyv, melynek szerzői Tamás Nándor és Perjés Péter. A két úriember nem kismértékű tudását, illetve humorérzékét bizonyította a lapokon, hiszen nem csak annyit tettek meg, hogy elhozták nekünk a legendás zenészeket, hanem a velük való találkozást szórakoztatóvá is tették. Tíz fejezetbe öntötték a Sűrített Paradicsom életnek bemutatását, és ebbe belefért az is, hogy sokunk által kedvelt legendák végleg megmérettessenek az Úr színe előtt, egy dallal búcsúzva. Kissé furcsálltam, hogy miden elhunyt híresség magyar nyelven adja elő élete művét, de a túlvilágon minden lehetséges, akár minden nyelvet megérthetünk. A búcsúk között akadtak humorosak, és meghatóak is, a történet végéhez közeledve pedig úgy érezzük, hogy nehéz lesz elszakadni ettől a közegtől. A látogatásomat színesítette, hogy nem csak zenei hírességekkel találkozhattam, a művészet más ágainak jeles képviselői is beköszöntek, köztük volt Vincent van Gogh és Alfred Hitchcock is.

A történettel meg voltam elégedve, kicsit a formán morogtam, illetve a nyomdai kivitelezésen, mint nyomdász, és tördelésben jártas kiadványszerkesztő, minden könyvben találok fájó pontokat, de többnyire kárpótol a tartalom, így ezek felett szemet hunytam.

Úgy tűnhet, hogy sokáig tengettem napjaimat a túlvilágon, de az igazat megvallva nem is vettem észre, milyen gyorsan elrepült ez az idő. Amikor az utolsó betűt is befogadta fantáziám, szomorúan tettem le a könyvet, mert felülmúlta a várakozásaimat. A jó hír az, hogy ezzel a résszel csak beköszöntünk a Sűrített Paradicsomba. Nagyon remélem, hogy nem kell túl sokat várni a folytatásra, mert én már most szívesen visszamennék!

ÉRTKELÉS:

BORÍTÓ: Egyszerű, a lényeg mégis lejön, a kép igazolja a címet, hogy itt most nem receptkönyv került az olvasó elé. Meg persze kicsit paradicsomos, de sajnos nem lett a kedvencem. 3 pont

TÖRTÉNET: A szerzők elérték a célt: szórakoztató formában tálalták a túlvilágot. Többször kaptunk humoros fordulatokat, vicces megjegyzéseket, amelyek végig fenntartották az érdeklődést. 5 pont

KARAKTEREK: Rengeteg szereplővel találkoztunk a Sűrített Paradicsomban, elsőre vissza sem tudnám idézni mindet. De pont ez a sűrűség lényege. Minden karakter jelleme a szerepe fontosságának megfelelően lett kifejtve, és jó pont, hogy különböző személyiségtípusok kerültek előtérbe. 5 pont

Ez a kritika a Rockbook Rockmagazin oldalán is megjelent!

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr2712897644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása