Szellemi Csemegék

Soman Chainani – Itt nincsenek hercegek

2017. szeptember 23. - Cetti

covers_380414.jpgFÜLSZÖVEG:
„Soman ​Chainani első regénye, a New York Times bestseller Jók és Rosszak Iskolájafolytatásában Sophie és Agatha visszatér Gavaldonba, és boldogan élnek saját világukban, ám az élet nem olyan tündérmese, amilyennek képzelték…
Agatha már úgy érzi, bárcsak más boldog befejezést kívánt volna a mesének, ám ekkor véletlenül megtalálja és kinyitja a Jók és Rosszak Iskolájának kapuját. A lányok azzal szembesülnek, hogy az a világ, amit az első tanévben tapasztaltak, megváltozott.
A boszorkányok és a hercegnők a Lányok Iskolájában laknak. Elhatározták, hogy kirekesztik életükből a hercegeket. Tedros és a fiúk a Rossz Iskolája régi tornyainak lakói lettek. A két iskola között háború van kitörőben. Vajon Agatha és Sophie helyre tudják állítani a békét? Vajon Sophie jó tud maradni úgy, hogy Tedros állandóan üldözi? És kihez húz Agatha szíve? A barátnőjéhez vagy a hercegéhez?

Soman Chainani különleges világot teremtett. A Newbery-díj legutóbbi jutalmazottja, Ann M. Martin „páratlan mesének” nevezi, amely „csupa romantika, varázslat, humor és rejtvény. Legszívesebben egyhuzamban olvasnánk végig.”

EREDETI CÍM: A WORLD WITHOUT PRINCES
SOROZAT: JÓK ÉS ROSSZAK ISKOLÁJA 2.
KIADÓ: TWISTER MEDIA
OLDALSZÁM: 542
KIADÁS ÉVE: 2016
MŰFAJ: IFJÚSÁGI, FANTASY
FORDÍTÓ: BOZAI ÁGOTA
ILLUSZTRÁLTA: IACOPO BRUNO

KÖNYVKRITIKA:
A Jók és Rosszak Iskolája sorozat egy többrészes mese nagyobb gyerekeknek és gyermeklelkű felnőtteknek, akik szeretik, ha egy mese nem csak habos-babos, rózsaszín, és nem csak a „boldogan éltek, míg meg nem” vég az egyetlen lehetséges lezárás. Az első kötetre teljesen illik ez a leírás, hiszen nem mindenkinek volt boldog a vége, és egyrészt emiatt szerettem meg. Persze az is közrejátszott, hogy a klasszikus mesék szereplői is felbukkantak – egyesek még ha csak említésszerűen is –, ezzel megmutatva a szerző tájékozottságát. És nem szabad megfeledkeznem arról sem, hogy történetünk megálmodóját milyen jó fantáziával áldotta meg a sors!

Az első részbe könnyen beleszerettem, így nem volt kérdés, hogy folytatom-e a kalandot Agatha és Sophie társaságában. Izgatottan vetettem bele magamat a folytatásba, azonban egy ideig mégis csak kerülgettem a könyvet, kicsit olvastam, sokat pihentettem, mert nem akart úgy megfogni, mint az első rész. Maga a történet jó volt már az első oldalakon is, egyszerűen én nem voltam kellőképpen ráhangolódva. Sophie és Agatha visszatért Gavaldonba, ahol „celebeknek” számítottak első kalandjuk, és a Jók és Rosszak Iskolájából való visszatérésük után. Mondhatjuk, hogy boldogan kezdődik a második rész, de hamarosan csőstül jön a baj, de ekkor még nem éreztem azt, hogy a lányokkal lennék. Kezdtem aggódni, hogy mi lesz így velem, hogyan kísérem el a lányokat a kalandjukon, ha nem tudom magaménak érezni a meséjüket? Ha egy könyvben rejlő történet nem szippant be rövid időn belül, nem nyűglődök vele tovább, mert úgy érzem, más jó könyvektől veszem el ezzel az időt, de most úgy éreztem, muszáj kitartanom, mert ez egy jó mese, csak nem a megfelelő pillanatban estem neki. Kitartásom jutalmaként pedig meg is történt a varázslat. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy nem tudom letenni a könyvet. Belecsöppentem egy világba, ahol nincsenek hercegek, és egy alternatív boldog végként felmerül a lehetőség, hogy szerelem és hercegek nélkül, a legjobb barátnőnkkel legyünk boldogok. Biztosan felmerülhet többekben a kérdés, hogy egy barátnő elég, és nem kell a barátságon felül szerelem is? A herceg lehet igazi herceg, és a legjobb barátnőnk tényleg jót akar nekünk?

itt.jpg

Ezekre akár könnyen meg is adhatnánk a választ, de akkor nem lenne elég érdekes a történet, ugyanis van itt egy kis bökkenő… A fiúk és a lányok közötti legerősebb érzelem a gyűlölet, ami lássuk be, nem éppen pozitívum, és még csak köszönőviszonyban sincsen a „boldogan éltek, míg meg nem” véggel. A Jók és Rosszak Iskolája helyét átvette a Lányok és Fiúk Iskolája, a két iskola pedig komoly harcra készül. Tedros, a kikosarazott herceg bosszút szeretne állni Sophie-n, amiért Agatha őt választotta, nem pedig a szerelmet, és úgy tűnik, nincsen esély a békés megoldásra. A történetet persze bonyolítja a tény, hogy a Ténetész nincsen a helyén, így nem tudja tovább írni a történetünket…

Ilyen helyzetekben jön jól egy kis varázslat, amivel kicselezhetjük még a legerősebbnek tűnő védelmet is, és persze az sem árt, ha jó szövetségesekre akadunk, legyen az egy bukott herceg, vagy egy szép bőrbe bújt boszorkány. A mesés elemek között megjárjuk a poklot is, és rájövünk, hogy ebből a történetből nem szeretnénk kiszállni, még akkor sem, ha már papírra vetették a bűvös szót. De kinek is boldog ez a vég?

Amilyen nehezen tudtam beilleszkedni Sophie és Agatha meséjébe, olyan nehezen vettem tudomásul, hogy egy újabb résznek a végére értem, de legnagyobb örömömre már várt rám a folytatás. Köszönöm a Twister Mediának, hogy újra betekintést nyerhettem Soman Chainani varázslatos mesevilágába!

ÉRTÉKELÉS:
BORÍTÓ: Nagyon szép munka, szeretem a mesés borítókat, és a második rész köntöse is elnyerte tetszésemet. 5 pont
TÖRTÉNET: Ez a rész nekem kicsit nehezen indult, kellett egy kis idő, mire bele tudtam élni magam, de végül visszakaptam azt a mesevilágot, amit vártam. 4 pont
KARAKTEREK: Ért pár meglepetés a szereplők tekintetében, nem egyszer elgondolkodtam, ki a gonosz, és ki a jó. Van egy-két szép és meglepő fordulat a karakterek jellemében. 5 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr1412876594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása