Szellemi Csemegék

Sarah Andersen – Puha Boldog Puffancs

2017. április 26. - Cetti

FÜLSZÖVEG:

„Itt a fürdőruhaszezon!

Készítsd fel strandoláshoz a tested!

Dolgozz azon a hasfalon!

Emeld meg a feneked!

Ööö… vagy mégsem.
Felejtsd el, és légy inkább puffancs!
Puha, boldog puffancs!

A Sarah Andersen összegyűjtött képregényeit tartalmazó második kötet ott folytatódik, ahol az előző abbamaradt – vagyis összegömbölyödve egy kupac paplan alatt, figyelmen kívül hagyva a való világ kötelezettségeit. Ezek az új képregények és rajzokkal ellátott személyes jegyzetek a fiatal felnőttlét ádáz érzelmi hullámvasútjának magasságait-mélységeit követik: anyagi problémák, nyűglődések, a pulcsilopás rejtelmei, és egy otthonmaradós-pizzázós nap örömei. Mindenki a fedélzetre! 

Sarah Andersen egy fiatal brooklyni képregényrajzoló és illusztrátor. Igazából menő és kiegyensúlyozott életet él. De tényleg.”

puffancs.jpgEREDETI CÍM: BIG MUSHY HAPPY LUMP

SOROZAT: SARAH’S SCRIBBLES-GYŰJTEMÉNY 2.

KIADÓ: FUMAX

OLDALSZÁM: 128

KIADÁS ÉVE: 2017

MŰFAJ: KÉPREGÉNY

FORDÍTÓ: TÓT BARBARA (DEIDRA NICTHEA)

 

KÖNYVKRITIKA:

Nem kertelek, már nagyon vártam rá. Az magyar megjelenés első híreitől kezdve ez volt életem során az egyik legjobban várt könyv, annak ellenére, hogy képregény, és szinte minden napra jut egy-egy belőle még az interneten is. Én akkor is a kezemben szerettem volna tudni. A Könyvfesztiválon meg is céloztam a Fumax kiadó standját, ahol már javában működött a könyvsimogató, vagyis mindenki „A Puffancsot” akarta. Nem győztem gyönyörködni benne, a kiadó pedig haza sem engedett nélküle, amit nem győzök megköszönni!

Miután kellőképpen megtapiztam a puha, simogatásra alkalmas borítót, belevetettem magam a vicces – és annyira ismerős helyzeteket bemutató – képsorok halmazába. Csak lapoztam, lapoztam, néztem, olvastam, és sokszor kaptam a fejemhez, hogy „Ó, igen, ez annyira jellemző rám is!”, nem egyszer mosolyra görbült a szám az életszerű helyzetek láttán, de persze jót nevettem azokon a rövid kis történeteken is, amelyekben nem ismertem magamra – bár ezekből kevés volt. Az előző gyűjteményhez képest ez most nem csak a borító puhasága miatt más. Most nem csak rövid, pár képkockás történeteket kaptunk, hanem többoldalasakat is, több mondattal kiegészítve, ezzel Sarah egy kicsit mesélősebbre vette a formát. Ezek a történetek is szórakoztatóak, és még személyesebbek is, ha eddig nem állt volna elég közel hozzánk eléggé a kis képregények szerzője, most már biztosan egyszerre maxolja ki nálunk a menőség, cukiás, -és viccesség-faktorokat.

A kedvenceim közé most is bekerültek a zenével kapcsolatos kis képsorok, ezen felül két hosszabb történetet is nagyon megszerettem, a pulcsisat, és a macskásat. Ezekről nem is árulok el többet, mert ezeket egy igazi rajongónak kötelező elolvasnia!

Minden rajongónak ajánlom az újabb gyűjteményt, és azoknak is, akik a „csak olvasgattam párat belőle” kategóriába tartoznak, mert a Puha Boldog Puffancsban nagyszerű képsorokat fognak találni. Én a Könyvfesztiválról hazafelé menet olvastam el, és annak ellenére, hogy hűvös este volt, ráadásul a MÁV-val is volt egy kis kalandom, feldobta az estét. Sokan furcsán is néztek rám, mert nem vagyok nádszál, a „nagyszerű” időnek köszönhetően előkerült a téli pulcsim, és még mosolyogtam is, tehát én is olyan voltam, mint egy Puha Boldog Puffancs.

ÉRTÉKELÉS:

BORÍTÓ: Cuki, és tetszik, hogy kicsit még puha is. 5 pont

TÖRTÉNET: Még az előző gyűjteménynél is szórakoztatóbb és még több képregényben ismertem magamra. 5 pont

KARAKTEREK: A főszereplő személyiségében mindenkiből elbújik egy kicsike, mindenki megtalálja benne magát. 5 pont

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr4212448433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása