Szellemi Csemegék

Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Elveszett emlékek

2017. február 08. - Cetti

covers_175699.jpgFÜLSZÖVEG:

„Emily, a különc: 

13 éves. Képes toronyházakat átugrani, ha épp úgy tartja kedve. De sokkal valószínűbb, hogy inkább négy fekete macskájával szunyókál; vagy részecskegyorsítót eszkábál össze gézből, lencséből és biztosítótűből; vagy teljes hangerővel dobol/gitározik/szaxofonozik/citerázik; vagy egy fertelmesen drasztikus csatornafreskót fest; vagy rávesz valakit, hogy kimondja: „fertelmesen drasztikus csatornafreskó” 13-szor gyorsabban… és közben gúnyosan hahotázik.
Olvasd el, ha mered!”

EREDETI CÍM: EMILY THE STRANGE – THE LOST DAYS

SOROZAT: EMILY THE STRANGE 1.

KIADÓ: FUMAX

OLDALSZÁM: 266

KIADÁS ÉVE: 2012

MŰFAJ: URBAN FANTASY, NAPLÓREGÉNY, KRIMI

FORDÍTÓ: BENES ATTILA

ILLUSZTRÁLTA: ROB REGER, BUZZ PARKER

 KÖNYVKRITIKA:

Amióta tudok az Emily the Strange könyvek létezéséről, már azóta érdekelt Emily világa. Annyiszor szembejött velem a története, vagy csak egy-egy kép, bejegyzés, ami róla szólt… Tudtam, hogy egyszer el kell olvasnom a könyvet. Tetszett a borító, vonzottak a furcsa dolgok. Talán korábban kellett volna olvasnom, hogy teljesen el tudjak merülni Emily világában, nem tudom. Sokáig halogattam, mertem volna olvasni, meg nem is, akartam, meg egy picit nem is. Attól féltem, hogy a megnyerő borító alatt majd egy csalódás vár, és sokáig a félelmem győzött.

Mégis, amikor a Fumax kiadó jóvoltából a kezembe került a történet, izgatottan vetettem bele magam a kalandokba. Talán én már túl nagy vagyok ehhez, mert tetszett, de nem volt az igazi. Oké, tudtam, hogy egy 13 éves lány a főszereplő, ebből adódóan talán már meg kellett volna elégednem azzal, hogy ez a csaj egy zseni, és izgalmas élete van. Egy icipicit mégis többet vártam, de az a meglepő, hogy még így is megfogott.

Sokáig érdekes volt, hogy Emily elvesztette az emlékeit, és Feketekő városában találja magát, ahol egyre furcsább dolgok történnek vele. Számomra talán a macskás dolgok voltak a legérdekesebbek, mert nagy macskafan vagyok. Bár Emily életében négy macska játszik fontos szerepet, engem érdekelt volna a többi cirmák sorsa is, szerintem simán helyük lett volna a történetben. Igen, Emily sikeresen rám ragasztotta a cirmák szó használatát.

emily_the_srange_1_idezet.jpg

Emily emlékezetkiesése egy kicsit mókás dolog, de egy idő után már talán sok volt nekem, viszont mentették a helyzetet az érdekes találmányok és a vicces városnevek. Bevallom, nem irigylem Emily anyukáját, nem tudom, mit kezdenék egy ilyen bajos gyerekkel. A negatív érzéseim ellenére azért jár egy hatalmas plusz pont, mert olvasás közben észre sem vettem, hogy van egy ugrás az oldalszámozásban. Az sem tűnt fel, hogy a történet elejéről hiányozna valami. Csak akkor kaptam észbe, amikor a könyv végén visszaköszöntek a hiányzó oldalak. Oké, arra volt utalás, hogy egyes részek ki lettek tépve, de arra nem gondoltam volna, hogy ezek majd felbukkannak később. A történetet lezártnak lehet tekinteni, mert szinte minden, amit korábban hiányosnak véltem, a történet végére kiegészült, egyfajta magyarázattal szolgálva ezekre a hiányosságokra.

A legnagyobb plusz pont Hollóért jár, nem semmi figura, és a néha butának, jelentéktelennek tűnő lény igenis sokat hozzátett a történethez!

Emily történetét elsősorban tiniknek ajánlanám, meg persze azoknak, akiket vonzanak a fura dolgok. Annak ellenére, hogy nekem nem került ez a könyv a kedvencek közé, egész szórakoztató kis olvasmánynak tartom. Köszönöm a Fumax Kiadónak, és persze a Kildarának, hogy részese lehettem egy ilyen különös kalandnak!

ÉRTÉKELÉS:

BORÍTÓ: Már évekkel ezelőtt is elsősorban a borító miatt akartam mindenáron elolvasni. Már akkor is tetszett, hogy rajzos, egy kicsit dark, és… MACSKÁS!! Ez az, ami nálam telitalálat. 5 pont

TÖRTÉNET: Kalandos, érdekes, szórakoztató. Feketekő nekem való város. Felnőtt fejjel már kicsit másképpen gondolkodom az ilyen naplószerű történetekről, a korábbi énem (pár évvel ezelőtti) imádta volna. Ráadásul fontos szerepük van a macskáknak. A felnőtt énem 4 pontot ad. A bennem rejlő kamasz pedig könyörög az 5 pontért. De nem engedek. 4 pont

KARAKTEREK: Emily egy különös figura, bár a történet többi szereplőjét sem kell félteni, ha furcsaságokról van szó. 5 pont

A kritika a Kildara oldalán is megjelent!

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr4812185494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása