Szellemi Csemegék

Dan Wells – Nem vagyok sorozatgyilkos – A teljes trilógia

2017. február 06. - Cetti

covers_412452.jpgFÜLSZÖVEG:

„John Wayne Cleavernek hívnak. 
15 éves vagyok, és a hullák a hobbim. 
A terapeutám szerint szociopata vagyok. 
De nem vagyok sorozatgyilkos.

John veszélyes, és ezt ő is tudja magáról. Megszállottan érdeklődik a sorozatgyilkosok iránt, de nem szeretne hozzájuk hasonlóvá válni. Pedig óriási a kísértés…

Mivel gyerekkora óta a családja által üzemeltetett halottasházban segédkezik, hozzászokott a holttestek látványához és meg is kedvelte őket. Azok legalább az élőktől eltérően nem kérnek számon rajta minduntalan emberi érzéseket. 
Amikor egy brutális sorozatgyilkos elkezdi áldozatait szedni a kisvárosban, John kénytelen felülírni a maga számára alkotott szabályokat, amelyekkel eddig kordában tartotta a benne lakozó sötétséget. Nyomozni kezd a tettes után, akiről egyre inkább az a benyomása: emberfeletti képességekkel bír.”

EREDETI CÍM: I AM NOT A SERIAL KILLER

SOROZAT: JOHN CLEAVER 1-3

KIADÓ: FUMAX

OLDALSZÁM: 824

KIADÁS ÉVE: 2016

MŰFAJ: FANTASY, KRIMI, IFJÚSÁGI

FORDÍTÓ: SZEBEGYINSZKI SZILVIA

 

KÖNYVKRITIKA:

Dan Wells neve nem ismeretlen kis hazánkban, rengeteg könyvmoly rajong érte – köztük én is. A Nem vagyok sorozatgyilkos című sorozatával megnyert magának, ezzel a sorozattal vizsgázott nálam először az író úr. Már az elején el merem árulni, hogy jelesre.

Első pillantásra talán ijesztőnek tűnhet egy vaskos kötet, de ha belegondolunk, hogy ez három részt tartalmaz, akkor máris nem annyira rémisztő. Sőt… nekem külön öröm volt, hogy egyszerre három részt is magammal cipelhetek, és ha befejezek egy részt, csak lapoznom kell a következőhöz. Plusz egy ilyen vaskosabb darab önvédelmi eszköznek is tökéletes, tehát jó ötlet volt a Fumaxtól, hogy kiadtak egy ilyen multifunkcionális könyvet. Mivel sok jót hallottam a sorozatról, nem féltem egyszerre beszerezni a három részt, és már a megjelenés napján a kezemben volt. Ekkor látogatott el Dan bácsi szerény hazánkba, és én már a nekem járó aláírásra várva nekiestem az olvasásnak. Igen, aznap olvastam tőle először, amikor betámadtam egy dedikálásért, így csak ezután váltam a rajongójává. Azt hiszem, ez nem egy főbenjáró bűn. Mondhatnánk azt is, hogy megelőlegeztem neki a bizalmat.

És milyen jól tettem!

824 oldal soknak tűnik, mégis hamar el lehet fogyasztani, főleg egy olyan izgalmas trilógia esetében, mint amilyen a Nem vagyok sorozatgyilkos. Három részen keresztül küzdhetünk John Cleaver mellett a gonosz erők ellen, minden részben egy új kaland vár ránk, gyakran akad dolgunk a rend hatalmas őreivel, és bizony sűrűn kötünk ki a halottasházban. Ugye, milyen jó buli mindezt megtenni egy 15 éves szociopata srác társaságában? A kaland tele van hullákkal, beteg gondolatokkal, és persze mindezt humor is megfűszerezi, én pedig minden percét élveztem.

Az első részben nem csak John Cleavert ismertem meg, hanem a sajátos kis szabályait, amit saját maga és mások biztonsága érdekében is bevezetett, majd gyakorlatilag az első sorban néztem végig, hogyan szegi meg azokat városa megmentéséért. Önmagában a sorozatgyilkosság sokak által kedvelt téma, ahogyan a természetfeletti erők sem állnak messze sok könyvmoly fantáziavilágától. Ezek pedig összegyúrva, részletes, de érdekes leírásokkal, továbbá humorral keverve egy ütős történetet tudnak eredményezni, Dan Wells esetében pedig többet is, a következő részek is hasonlóan izgalmasak és ütősek voltak.

Egy ideig gondolkodtam azon, hogy részekre bontsam-e a könyv értékelését, és külön írjak a három részről, melyek a Nem vagyok sorozatgyilkos, Szörnyeteg úr és a Nem akarlak megölni címeket viselik. Végül hamar rájöttem, hogy nem szükséges, mert mindegyik rész ugyanolyan jó, és ha egyben olvassa az ember, nagyobb szünet nélkül, még friss emlékekkel, akkor annyira beszippantja a történet, hogy nem is kell részenként elgondolkodnia, mert egy teljesebb képet kap. Persze az újabb részekben vannak utalások, visszaemlékezések a korábbi történésekre, de minden részben megvan a közös: hullák, természetfeletti erők, egy sorozatgyilkos, fekete humor, John Cleaver beteg gondolatai, és persze a jobbnál jobb megoldásai a tettes kilétének felderítésére, és annak legyőzésére.

nem_vagyok_sorozatgyilkos.jpg

Dan Wells sorozata nem csak azért különleges, mert a főszereplő egy 15 éves szociopata, aki a családi vállalkozásban besegít, ami ugye egy halottasház. Azt nem kell magyarázni, hogy mi történik egy halottasházban, mert nyilvánvaló, sok más történetben egy kis ízelítőnek kaphattunk elnagyolt leírásokat bizonyos folyamatokról, de olyan részleteseket, és pontosakat, amelyeket Wells úr beleszőtt John kalandjaiba, már kevesebbszer kapunk. Ez volt számomra talán a legfontosabb tényező, mert bár sokaknak hátborzongató, vagy akár egyenesen undorító lehet tudni, hogy mi történik az emberi testtel, miután kiszáll belőle az élet, azért mégis ott bujkál bennünk a kíváncsiság, és a szórakoztató olvasmány nem csak kellemes időtöltésnek bizonyul, hanem olyan ismereteket is magunkra szedünk, amiben rengeteg kutatómunka rejlik.

ÉRTÉKELÉS:

BORÍTÓ: Figyelemfelkeltő, és bár egy egyszerű borító, mégis ötletes. Tetszik, hogy nem csak az első-hátsó borítókon figyeltek a megjelenésre, hanem a gerincen is. 5 pont

TÖRTÉNET: Mind a három rész izgalmas, a halottasházban történő folyamatok részletes leírása egyszerre érdekes, és kissé undorító, gyomorforgató. Emellett megvan a kellő mennyiségű humor, nagyon minimális kamaszszerelem csöpögésmentesen. Zseniális, beteg, tökéletes. 5 pont

KARAKTEREK: Dan Wells jól kitalálta a sorozat szereplőit, és külön jó dolognak tartom, hogy John gondolatait is megismerhettük a hétköznapi tulajdonságokon felül. 5 pont

A kritika a Kildara oldalán is megjelent!

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr5812185454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása