Szellemi Csemegék

Sarah J. Maas – The Assassin’s Blade – Az orgyilkos pengéje és más történetek

2016. május 20. - Cetti

covers_367313.jpgFülszöveg:
Celaena Adarlan legfélelmetesebb orgyilkosa.

Az orgyilkosok törvényei szerint teljes engedelmességgel tartozik mesterének, de ő senkire sem hallgat, és csak társában, Samben bízik. 
Celaena öt kockázatos küldetésre indul távoli szigetekre és ellenséges sivatagokba, ahol a rabszolgák felszabadításáért küzd, és egyben elégtételt akar venni a kegyetlen királyon. Ám eközben megszegi mestere, Arobynn parancsait, egy ilyen árulásért pedig elképzelhetetlenül súlyos büntetés jár… 
Fedezd fel az öntörvényű hősnő sötét és izgalmas világát, és tudd meg öt fordulatos előzménytörténetben, hogyan kezdődött az Üvegtrón-sorozat legendája!

„A legjobban az tetszett, ahogyan a történetek összefonódnak és eggyé válnak.” – Alice

„Legalább olyan jó, mint a Harry Potter vagy a Csontváros. Fordulatos, akciódús fantasy, hiteles karakterekkel.” – Shanelle

„A könyv nem öt, hanem tízmillió csillagot érdemel.” – Adithi

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 502
Fordította: Hetesy Szilvia
Eredeti cím: The Assassin’s Blade
Téma: fantasy, ifjúsági, kaland, bérgyilkos, orgyilkos

Értékelésem:
Az Üvegtrón-sorozat nagy sikert aratott a magyar olvasók körében, Celaena Sardothien nevét ezrek ismerik hazánkban is. Egy ideje már én is szemeztem a sorozat első részével, de szerencsére még az olvasás megkezdése előtt ajánlották nekem az előzményt, így ebben a kötetben ismerkedtem meg Celaena Sardothiennel.
Korábban olvastam már könyveket orgyilkos témában, és kíváncsi voltam, milyen lehet, ha egy női szereplő szemszögéből komolyabban is betekintést nyerhetünk ebbe a világba, és meg is kaptam a választ – igaz, egy másik történetben. Számomra lenyűgöző még a sok veszteség ellenére is, ami Celaenát érte, már az első pár oldal annyira magával ragadott, hogy alig tudtam letenni, minél hamarabb tudni szerettem volna mindent, megismerni minden sort. Sokszor együttéreztem a főszereplővel, nem egyszer meglepődtem egy-egy fordulatnál, amikor Celaena árulásba keveredett, haragot éreztem, és csalódottságot, amiért így kihasználták az elszántságát.
Amikor pedig Celaena és Sam végre szerelmet vallott egymásnak, bevallom, kicsit attól tartottam, hogy onnantól kezdve csöpögősebb lesz a történet, de szerencsére nem így történt, a szerelem csak olyan mértékben kapott szerepet, amennyire az szükséges volt. Volt egy rossz előérzetem Sammel kapcsolatban, mert Celaena miért is lehetne boldog, miért ne maradhatna vele az, aki szebbé teszi a napjait? Sajnos megéreztem, hogy meg fog halni, már csak azt találgattam, mennyi ideig tart még a szerepe. Amikor bekövetkezett a halála, egy kicsit én is összetörtem, de bizonyára ennek is fontos szerepe lesz a későbbiekben Celaena szemszögéből.  Annak viszont örülök, hogy legalább egy keveset magával vitt Samből, gondolok itt arra a fontos kis gondolatra, amit megtanult tőle („Celaena Sardothien vagyok és nem félek.”). Csak egy rövid mondat, de sokat segíthet, bármennyire jelentéktelennek tűnhet.
Celaenában kétféle nő rejlik: bár egy orgyilkos, aki ha kell, képes szemrebbenés nélkül ölni, mégis megvan benne a nőiesség, a szépség iránti igény, ő is vágyik a szeretetre, ő is kényeskedik időnként, még ha kénytelen is az érzelmesebb oldalát álarccal elfedni.
Minden fejezet eseménydús, ez az előzmény tökéletes kiegészítése a sorozatnak, megismerjük Celaenát, a múltját, ami a későbbiekben meghatározta a jellemét.
A szereplők jellegzetesek, a legjobb Celaena karaktere, őt ismerjük meg a legjobban, ami egy főszereplő esetében fontos.
A borítót sokat nézegettem, először a színvilága fogott meg, majd egyre több részletet fedeztem fel rajta, és biztos vagyok benne, hogy még most is találnék valami újat.
Egy percig sem untam a történetet, ez a könyv a kedvenceim közé került.

Kedvelt szereplők: Celaena Sardothien, Sam Cortland
Nem kedvelt szereplő: Ansel
Kedvenc részek:
-Celaena megmentése a csatornából.
-Amikor Sam elárulja Celaenának, mit szokott magában mondani akkor, amikor fél. Egy másik kedvenc részem is ehhez köthető, amikor ebből a mondatból igyekszik bátorságot nyerni a történet végén.
Borító: 5/5
Pontozás: 5/5

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr688734566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása