Szellemi Csemegék

Vivien Holloway – Pokoli szolgálat

2016. július 14. - Cetti

covers_236851.jpgFülszöveg:
„Mit adnál azért, hogy megmentsd a szeretteidet?
A szabadságodat, az életedet?
Mit tennél, ha ráébrednél, hogy mindez hiába volt?
Beletörődnél, küzdenél?
Lilian küzdött. Mindent megtett, mégis elbukott, most pedig már sohasem szabadulhat a Pokolból. Ő az Ördög egyik bérgyilkosa. Életre szóló szerződéssel. Egy lélektolvaj, aki levadássza azokat, akik keresztbetettek Lucifernek, a lelküket pedig magával viszi.
Az új megbízás egyértelmű, a feladat világos, ám Lil dolga korántsem olyan egyszerű, mint gondolta volna. Mert a Pokolban semmi sem az, aminek látszik.
Lilian azt hitte, hogy fogsága évei alatt már mindent látott, átélte már a legrosszabbat, ám kénytelen rájönni, hogy érhetik még meglepetések. Lucifer nem kegyelmez, nem felejt, és nem bocsát meg, most pedig a lehető legkegyetlenebb büntetést eszelte ki. Lil-nek újra meg kell harcolnia a puszta életben maradásért.
Közben azonban a feladatát is el kell végeznie, ami nem csak azért nehéz, mert Greg Weiss kedves, jóképű, és minden tekintetben úriember. Lil-re az ilyesmi már sok-sok éve nincs hatással. De történik valami, ami még az ő jéghideg maszkját is darabokra töri, és felszítja lelkében a lázadás szikráját.
Szabadulni akar, bármi áron, csakhogy ebben a háborúban már nem csak az ő élete a tét. Senkiben sem bízhat, senkire se számíthat. Élete legveszélyesebb küldetésére indul, mely egyben az utolsó esély a szabadulásra. Pokoli játszma ez, ahol a szabadság nagyobb kincs, mint maga az élet.”

Eredeti cím: Pokoli szolgálat
Kiadó: ABA
Oldalszám: 320
Kiadás éve: 2013
Műfaj: Urban fantasy

Értékelésem:
Régóta szemezgettem már a Pokoli szolgálattal, a fülszövege azonnal megfogott, a könyvhöz készített rövid videót is többször megnéztem. Nagyon vágytam már rá, hogy olvashassam, végre erre is sor került és meglepően könnyen olvastatta magát!

A cím is sokat sejtetett, és már az első mondattal sikerült kizárnom a külvilágot, érezhető volt a feszültség, az, hogy komoly a baj, mégis egy ideig még várnom kellett, hogy megtudjam, pontosan mi az. Nem derült ki minden azonnal, egyenletesen adagolva kaptam meg az információkat, amelyek arra késztettek, hogy tovább olvassak. Már a történet eleje is pörgős, a szerződés aláírása után pedig még jobban pörögnek az események, egyre jobban megismerjük a főszereplőt, Lilt, és a múltjának legmeghatározóbb momentumait. Lil mindenkit elveszített, akit szeretett, a húga betegsége alatt bizonyos értelemben már az édesanyjuk sem volt velük, miután feladta a reményt, így Lilnek egyedül kellett küzdenie Savannáért. A szeretetét mi sem bizonyíthatta jobban, hogy „eladta a lelkét az ördögnek”, de arra nem számíthatott, hogy végül nem kap segítséget, de ettől függetlenül szolgálnia kell.

A legkegyetlenebb munkát végzi, lelkeket rabol, és emelett egy olyan életet él, amiben nem számít, hogy mit szeretne, mire vágyik, Lucifer akaratának kell magát alárendelnie. Amikor megpróbál kitörni ebből a hálátlan szerepből, olyan kegyetlen büntetést kap, amilyet még elképzelni is szörnyű. Ahogy olvastam a Termekben átélt szenvedést, megborzongtam, én is együtt szenvedtem Lillel, hiába tudtam, hogy ez nem a valóság, mégis beleéltem magam a történtekbe, Vivien nagyszerűen leírta még a legborzalmasabb pillanatokat is!

Amikor Lilnek Amandát alakítva kellett elcsábítania Greget, csupán azért, hogy egy újabb feladatot teljesítsen, éreztem, hogy ez az eset más lesz, de arra nem számítottam, hogy vele kapcsolatban több meglepő fordulat is lesz, gondolok itt a hasonló sorsra. Nem értettem, hogy Gregnek miért kell meghalnia, egészen addig, amíg meg nem tudtam, hogy ő is szerződést kötött, de nem a saját nevét adta az egyezséghez. Egy életet kioltani, egy lelket elrabolni nem könnyű feladat, Lil dolgát pedig nehezítette az a felismerés, hogy Savanna lelke Greg lánya, Julie testében él tovább – ennél nagyobb pofont Lucifer nem is adhatott volna! Olvasás közben folyamatosan gyűlt bennem a feszültség, és itt eljutottam arra a pontra, hogy egy kis időre meg kellett álnom a könnyeimet törölgetni.

Lucifer kegyetlen és sunyi uralkodó, én is rettegtem tőle, de mégsem őt tartottam a leggonoszabb szereplőnek, hanem a fiát, Samaelt, ő még az apját is felülmúlja. Régen váltott ki belőlem egy szereplő olyan erős ellenszenvet, már-már gyűlöletet, mint Samael, de Lerajie sem nyerte el a tetszésemet. Több szereplővel kapcsolatban is kétes érzéseim voltak, a cselekedeteikből, jellemükből nem mindig lehetett könnyen eldönteni, hogy a jó vagy a rossz oldalon állnak, de pont ettől voltak érdekesek. A legnagyobb fejtörést Berith és Gabe okozták, de szerencsére itt is eloszlottak a kételyeim, és Gabe a szívemhez nőtt. Egy különleges kötelék alakult ki Gabe és Lil között, hozzájuk köthető kedvenc idézetem is:

Ha rajtam múlna, már régen feketék lennének a szárnyaid.

Amikor már Greget és Juliet megmentették Lucifertől, Lil pedig „fekete tollak tengerében” ébredt, elmosolyodtam, mert az egyértelmű volt, hogy főszereplőnk élete még nem érhet véget, és a Gabe-bel kötött alku beteljesedésével sikerült Lucifert meglepni. Nem akartam elhinni, hogy a végére értem egy nagyszerű történetnek, a folytatásból bemutatott részlet pedig már kínzás volt nekem. Remélem, hogy egyszer megjelenik a trilógia többi része is, mert ezzel betekintést nyerhettem egy olyan világba, amiből ennyi nem elég!

Borító: Viszonylag egyszerű, de szép borító, tetszenek benne a kékes árnyalatok. A sötét felét kicsit üresnek érzem, oda még valamilyen elem kerülhetett volna. 4/5

Történet Végig fenntartotta az érdeklődésemet, többször is ért meglepetés. A cselekményt helyenként jobban ki lehetett volna bontani. 4/5

Karakterek: A szereplők leírásai nagyon jók, könnyen el tudtam őket képzelni, persze a kedvencem Lilian, az alakváltás miatti sokoldalúsága különösen tetszett. 5/5

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr938885186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása