Szellemi Csemegék

Veda Sylver – Törékeny boldogság

2018. október 23. - Cetti

torekeny.jpgKiadó: Gyémántfelhő Kiadó

Megjelenés éve: 2017

Oldalszám: 328

Műfaj: regény

Zsáner: romantikus

Kötészet: puhatáblás, ragasztókötés

ISBN: 9786158042765

Fülszöveg:

„Rebecca Dewitt maga mögött hagyva múltjának sötét foltjait, New Yorkba költözik barátnőivel, hogy új életet kezdjen. Ez azonban nem könnyű. Ami egyszer megtörtént, azon már nem lehet változtatni és ezek a dolgok az életünk részévé válnak. Sebek maradnak, melyek könnyen felszakadhatnak. Matthew Daniells sikeres, gazdag, kiegyensúlyozott férfi, akinek élete fenekestül felfordul, mikor véletlenek sorának köszönhetően találkozik a szeleburdi, fiatal lánnyal, aki azonnal rabul ejti a szívét. De vajon képesek lesznek megbirkózni a korkülönbség okozta konfliktusokkal, lebontani a lány emelte falakat, és túlélni, ha lehull a lepel a titkokról?”

Ajánló:

Amikor szembe jött velem Veda Sylver első könyve, a Törékeny boldogság, nagy kihívásra vállalkoztam az elolvasásával. Többször hangoztattam már, hogy a romantikusok nem nekem valók, nehezen találom meg a helyemet a szerelmi történetek világában, de fokozatosan haladok afelé, hogy én is kedveljem a műfajt. Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy na, akkor holnaptól romantikus rajongó leszek, hanem úgy, hogy ahogyan barátkozom a műfajjal, egyre kevésbé viszonyulok ridegen a szerelmes történetekhez.

Azt nem mondom, hogy most egy kis lépcsőfokon léptem feljebb, amikor a Törékeny boldogságot a kezembe vettem, szinte még zöldfülűként sikerült bedobni a mély vízbe. És furcsa, de a kezdeti riadalmam ellenére nagyon is jól megtanultam úszni a történetben.

Rebecca Dewitt élete nem egyszerű, a fiatal lány rövidke múltja tele van szomorú eseményekkel, amelyek a jelenjét is beárnyékolják. Azonban egyszer csak találkozik Matthew Daniells-szel, a sikeres, jóképű és jó humorú orvossal, és ez mindent megváltoztat. Ez egy nagyon is egyszerűnek tűnő alapvázlata egy történetnek, még az avatatlanok is értik, hogy romantikus történetről van szó. Mégis hamar kiemelkedik egyszerűségéből a sok csavarral, titokkal, melyet az írónő nagyon könnyen megszerethető stílusban tár az olvasók elé. Mondom ezt én, aki nem is olyan régen még minden romantikushoz egy kicsit is közelítő utalástól irtózott.

torekeny-boldogsag-pixabay.jpg

/eredeti kép forrása: pixabay/

Bevallom, túl sok hasonlítási alapom nincsen még a műfajban, így teljesen laikusként tudok róla vélekedni, de egyáltalán nem érzem úgy, hogy ez hátrányomra válna, ugyanis Veda Sylver könyve rengeteget adott nekem, és gondolataimban hosszú ideig érzékeltem utóhatását. A Törékeny boldogságban megismertem egy olyan fiatal lányt, akivel nem bánt túl kegyesen az élet, majd megmutatta neki, hogy létezik boldogság az életben. Amikor végre úgy éreztem volna, hogy én is lehuppanok Becca mellé arra a bizonyos rózsaszín felhőre, a lány árnyékos valósága emlékeztetett, hogy ez bizony nem olyan egyszerű. Minden jel arra mutat, hogy Beccára és Mattre egy szép közös jövő várhatna, ám a lányban vannak még olyan komoly gátak, amelyeket fel kell oldani ahhoz, hogy tényleg boldogok lehessenek. Vagy éppenséggel csak meg kell tanulni ezekkel együtt élni? Erre nagyon nehéz választ adnom, ugyanis ahogyan haladunk előre a történetben a biztosnak hitt boldogság felé, az írónő úgy ránt le egy-egy nagyon halvány, ám erős fátylat azokról a mély és fájdalmas titkokról, múltbéli eseményekről, melyek miatt Becca nem tudja könnyen átvészelni a hétköznapokat.

Amikor néha már úgy éreztem, hogy kicsit sok volt nekem Becca őrlődése, akkor mindig a képbe lépett egy szereplő, aki mondhatjuk úgy, hogy mentette a helyzetet, bár nem mindig jó értelemben. Gondoljunk csak Donnára, aki időnként annyira fel tudta bosszantani Beccát, ezzel együtt az olvasót is, hogy máris másfelé terelődtek egy kicsit a gondolataink. Vagy említhetném akár Tinát, Kate-et, Cinthyát, Sly-t vagy éppen Markot, akik színesebbé teszik a történetet. A karakterek között akadtak, akik sűrűbben bukkantak fel, és persze voltak, akik kevésbé, és pont ettől éreztem egy kicsit életszerűbbnek Becca és Matt történetét.

A romantika mellett helyet kap egy kis erotika, de olyan könnyeden, hogy egy cseppet sem ütközik ki a történetből, nem üt el élesen. Az élesebb váltások inkább a boldogabb és szomorúbb pillanatok közé jutottak, amikor még azt hiszem, hogy na, innentől kezdve végre happy end következik, majd mégis történik valami, ami miatt ez tolódik. A történet mindamellett, hogy komoly problémát is felvet – gondolok itt Becca múltjára –, megmutatja, hogy mindenkinek jár a boldogság, de mivel ez egy törékeny dolog, nagyon kell rá vigyázni.

Veda Sylver könyve után bátran ki merem jelenteni, hogy teljes mértékben készen állok a romantikusok világára, ugyanis ebben a könyvben mindent megkaptam, ami az erre való megedződéshez még szükséges volt!

Ajánlom a könyvet minden romantika rajongónak, és persze azoknak, akik szeretik, ha néha egy-egy szereplő egy kicsit már az agyukra megy. Ha egy csavaros, romantikus, időnként szívszaggató és idegtépő, emellett a rózsaszín felhőkig emelő, egyben szórakoztató kötetre vágysz, akkor a Törékeny boldogság neked is szól!

Borító: Egyszerű, mégis kifejező. Még mindig nem csípem az arcképes borítókat, viszont a könyv elolvasása után egyértelművé vált számomra, hogy jobb borító nem is fejezhetné ki a tartalmat, ráadásul a modell ehhez tökéletes alanynak bizonyult. 5 pont

Történet: Távol állnak tőlem a romantikus sztorik, viszont most együtt tudtam létezni a szereplőkkel. Nekem kicsit erős volt, mint stílusban szinte avatatlan, de megkaptam azt az érzelmi vihart, amit egy romantikus kötettől el lehet várni. 5 pont

Karakterek: Nagyon emberiek, és bár sokaknak úgy tűnhet, hogy Rebecca sokszor túlzásokba esik – néha én is a falra tudtam volna tőle mászni –, karaktere nagyon jól szemlélteti, hogy milyen extrém esetek fordulhatnak elő akár a hétköznapi életben is. Mégis, az a fajta fejlődés, amin szépen lassan akár Rebecca, vagy éppen Matt keresztülmegy a történet során, szerethetővé teszi őket. 5 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr1414314699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása