Szellemi Csemegék

Zene a Szabadság hídon – A zene szabadsága

2016. augusztus 17. - Cetti

A lezárt Szabadság híd sokak számára fontos hellyé vált – sokan kiülnek beszélgetni egy üveg bor mellett, vagy valamilyen eseményen vesznek részt. A Szabadság híd sok színes programnak adott már otthont az elmúlt hetekben: jóga, tánc, rajzverseny, író-olvasó találkozó is kapott helyet, és zenés eseményekben sem volt hiány. A híd és a zene szerelmeseinek kedvezve augusztus 25-én 18 órától egy különleges zenei flashmob várja az arra járókat, ezzel is színesítve a híd nyári programjait.

13882100_1135712736500274_5940000466346120977_n.jpg

Egy fiatal srác mert nagyot álmodni. Pár héttel ezelőtt megszületett egy nagyszerű ötlet arra, hogyan is hozhatná össze a különböző stílusok kedvelőit egy olyan esemény keretein belül, amelyen szinte mindenki megkaphatná a neki tetsző muzsikát. A gondolatokat tettek követték, így jött létre a Bridge, ami nem más, mint egy flashmob a zeneszeretet jegyében. A helyszín adott, ahogyan erre a név is utal, az időpont pedig augusztus 25., 18 óra. 

A Bridge több szempontból is különleges. Már önmagában a híd egy nagyszerű helyszín, ezen felül a zeneimádók egy olyan estén vehetnek részt, amin teret kapnak különböző zenei stílusok – az akusztikustól egészen az elektronikusig. Az akusztikus blokkban hallható lesz hip-hop, funk, jazz, blues, folk és electro swing, majd mindezt egy kis house, deephouse és melodic techno vezeti le.

Ha egy lazulós estére vágysz, akkor augusztus 25-én a Szabadság hídon a helyed! A belépés ingyenes, a jó hangulat garantált! További részleteket olvashattok az esemény facebook oldalán.

Az esemény megálmodójával, Preil Patrikkal beszélgettünk, a következő sorokban egy kicsit jobban megismerhetitek őt, és az ötletét.

Mesélsz kicsit magadról, és a zenéhez való kötődésedről?

Budapesten születtem, 14 éve evezek, az elmúlt másfél évben csak hobbi szinten. A Corvinuson kezdtem 2010-ben környezetgazdálkodást tanulni. Az elmúlt 3 évben végig veszekedtem azzal, akivel minden percemet töltöm – magammal, ami a sportra és a tanulmányokra is kihatott. Idén tavasszal határoztam el, hogy kezdenem kell valamit a helyzettel.

A zene amióta az eszemet tudom, kikapcsol, feltölt, megnyugtat, „felspanol”, mikor mi. Néha jó a csönd, de szinte mindig van olyan zene, ami színesebbé varázsolja a pillanatot.   

Mikor kezdtél el komolyabban foglalkozni a zenével?

Mi számít komolyabbnak? (nevet) Általános első 3-4 évében metalofonon játszottam. Aztán 15 évesen vettem egy yamaha szintetizátort, amivel eljátszottam. Kicsit tanulgattam ismerőstől, illetve youtube segítségével megtanultam pár darabot. Kikapcsolódás szinten szívesen nyomogattam a hangszert. Aztán idén tavasszal - miután sokáig érlelődött bennem a gondolat - elkezdtem ismerkedni az egyik DAW-al, egyik egyetemi barátom tanítgatott.

Augusztus 25-én lesz egy zenei esemény a Szabadság hídon, ami a te nevedhez köthető. Miről is van szó pontosan?

Igen-igen, a hidas buli. Csupán szeretnék egy estét, ami a zeneszeretet jegyében telik, ahol különböző zenei stílusok találkoznak, és ahol az emberek jól érezhetik magukat. Akik eljönnek, azért jönnek, hogy kikapcsolódjanak. Hiszem, hogy a zene összeköt, még ha közhelyes is. Vegyünk egy szerelmes párt, barátokat, edzőtársakat, vagy idegen embereket, a zene plusz kötelék.

Az ismerőseid hogyan fogadták ezt az ötletedet? Megkapod a szükséges támogatást, segítséget a szervezésben?

Eleinte nem igazán mondtam az ismerőseimnek. Sokkal realisztikusabb a gondolkodásuk, mint nekem. Ami nem baj. Csak én máshogy gondolkozok, talán kicsit gyerekesen, mesevilágban.
Aztán van olyan ismerősöm is, aki rögtön segített, hogy az ötletből valóság legyen. A FÁNK (igen kicsit vicces a neve, ez egy mozaikszó, Fejlődés Áramlás Növekedés Közösség) alapítója, rögtön mellém állt, majd a fellépők is mind segítenek, ahol tudnak.

Honnan jött az ötlet, hogy a Szabadság hídon legyen ez az esemény?

Mióta lezárták, volt rajta piknik, salsa, swing, jóga, és még számtalan esemény. Többször is voltam, mert a kedvenc hidam, és a légkör egyedülálló. Ezt az egyedülálló hangulatot igyekszem több emberrel megosztani, egy kis zenei aláfestéssel.

A fellépők különböző zenei stílusokat képviselnek. Szerinted ezek jól megférnek egymás mellett?

Igyekeztem úgy összeállítani a fellépőket, hogy ne legyen túl nagy átmenet. (nevet) Na jó, ez lehet kicsit viccesen hangzik. Tény, hogy 1,5 órán belül lesz electro swing, funk, jazz és blues, majd house és deephouse még 2,5 óráig.  (mosolyog) Igen, én mindenevő vagyok. De viccet félretéve, a funk, jazz, blues és electro swing akusztikus kivitelben lesz hallható, a sorrend pedig finom átmenetet képez a fellépők között. Úgy gondolom, kellőképp át lesznek vezetve a műfajok, így közelebb hozhatjuk egymáshoz az oldalakat. Elvégre ez egy híd szerepe. (nevet) Amúgy nem szeretem, ha valaki túl elutasító más stílusokkal, attól még hogy nem tetszik, másnak még lehet jó. Érdemes sok dolgot szeretni, és akkor több dolgot tud élvezni az ember. De ha valaki nem osztja a nézetem, ossza a műsorlistát, és jöjjön arra, ahol jól érzi magát.

Ez lesz az első rendzvényed, amit szervezel, emellett pedig fel is lépsz – szintén először. Milyen érzés, hogy idáig eljutottál?

Erről 25-én 10 óra után kérdezz meg újra! (nevet) Addig a hihetetlen érzés mérvadó.

Elképzelhetőnek tartod, hogy máskor is tervezz hasonló bulit? Gondoltál már arra, hogy mi lenne, ha ez a rendezvényed idővel fesztivállá nőné ki magát?

Igen, gondoltam rá. Jól hangzik!

Hogy érzed, sikeres lesz ez a buli? Milyen elvárásaid vannak ezzel kapcsolatban?

Remélem. Az érzéseimre hallgatni elég nehéz, pedig mindig bejönnek. Mármint meghallani nehéz, hogy mik is azok. Remélem most jól hallom őket, és sikerül összehozni egy felejthetetlen, szuper estét, szuper emberekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr3610423494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása