Szellemi Csemegék

Claire Belton – Pusheen

2017. április 14. - Cetti

covers_415998.jpgEREDETI CÍM: PUSHEEN COLORING BOOK
KIADÓ: MAGNÓLIA / AGAVE KÖNYVEK
OLDALSZÁM: 96
KIADÁS ÉVE: 2016
MŰFAJ: FELNŐTT SZÍNEZŐ, KREATÍV HOBBI

FÜLSZÖVEG:

„Cuki és pihentető színezőkönyv.”

 

 

KÖNYVKRITIKA:

Szinte mindannyian ismerjük Pusheen-t, a cicát, akinek alakja 2010 májusában jelent meg először Claire Belton és Andrew Duff webképregényében, amely „Everyday Cute” (Hétköznapi cukiságok) címen hódította meg az internetet. Azóta Pusheen-t egy igazi sztárként tarthatjuk számon, számos felületen megjelent, és nem csak virtuálisan, hanem fizikai formában is elérhető. Rengeteg kiegészítőn láthatjuk, ruházaton, és már szinte bárkinek lehet saját kabalafigurája is.

Pusheen nekem mindig is az egyik legcukibb virtuális macsek volt, régóta rajongok érte, a cukiságfaktor pedig úgy tűnik, a színező megjelenésével akadt nálam ki. Amint megtudtam, hogy létezik, csak annyit tudtam mondani, hogy „KELL!”, és borítékolható volt, hogy addig nem nyugszom, amíg a kezemben nem tudhatom. Nagyon szépen köszönöm az Agave Könyvek Kiadónak és a Kildarának, hogy egy apró álmom teljesülhetett! Mindig is szerettem színezni, ami kifejezetten illik kedvenc zenei stílusomhoz, a metálhoz.

Rengeteg olyan kép kering az internet felszínén és legmélyebb bugyraiban is, amelyek szoros kapcsolatra utalnak a fémszívűek és a cuki dolgok között. Képzeljétek el, nagyon sok esetben tényleg igazak! Persze ebbe bele lehet kötni, mert akadnak kivételek, sokan csak poénkodunk vele, de a cuki dolgoknak igenis helye van a fémszívűek életében. Köztudott, hogy azok a figurák, akik feketében járnak, és kemény zenét hallgatnak, azoknak a legszínesebb, és leglágyabb a lelke. Igen, ebben is vitatkozhatnánk, de rám ez teljes mértékben igaz. Éppen ezért talán nem is volt meglepő, amikor jó zúzós metál hallgatása közben, pár fekete sör mellett előkaptam megszámlálhatatlan mennyiségű színezceruzát tartalmazó készletemet, és fejest ugrottam kedvenc virtuális dagi cicám világába.

pusheen_gif.gif

Eleinte nem is tudtam, hol kezdjem, csak lapozgattam ezt a 96 oldalnyi tömör gyönyört, próbáltam szemügyre venni minden mintát, de sokszor elvesztem a részletekben. Talán kicsit fura, de tőlem nem meglepő, hogy a könyvecske még a munkahelyemre is ellátogatott. Tudják, hogy eléggé elvetemült leányzó vagyok, és az „Úristen!” „De hülye vagy!”, és hasonló megjegyzések mellett végül még a kollegáim is rájöttek, hogy milyen érdekes kincs van a kezemben. Sőt, metálkoncerten is járt velem a kicsike, mert voltak ott bizony rajongó lányok, akik szintén imádják kedvenc cicánkat. Különleges látvány volt, ahogyan egy halom feketébe öltözött csaj olvadozva körbeáll egy színezőt, és ahogy az egyik fellépő közeledik felénk, meglátva a tömény cukiságot menekülőre fogja egy nyomdafestéket nemigen tűrő mondat kíséretében.

Amikor végre a színezésre került a sor, nagyon nehéz volt dönteni, a bőség zavarával küzdöttem. A sikeres választás után kicsit aggódtam, hogy mi lesz, ha nem tudok majd színeket választani? A hosszú vívódás után rájöttem, hogy nagyon nincs min aggódni, mert annyi színezni való van ebben a könyvben, hogy egyszer minden szín sorra kerül! Idő közben még be is újítottam egy készletet, így még több árnyalattal bővült a paletta. Több mintát is színessé varázsoltam, akadtak részletesebbek és kevésbé részletesek is. A kedvencem az az oldalpár volt, amelynek egyik oldalán csillag alakban jelentek meg az elemek, a másik oldalán pedig ennek az inverzét kaptam. Tudtam, hogy ezen az oldalpáron bizony jöhet bármilyen szín, lehetek bármennyire giccses, mert az teljes mértékben ide való! Legnagyobb örömömre találtam pár csillámos tollat is, így teljessé tudtam tenni a giccsparádét, és vígan színezhettem kedvenc metál dalaim dúdolgatása közben, miközben nem egyszer ritmusra bólogattam. Persze nem is én lennék, ha az egyik oldalra az üres csillagforma helyére nem került volna be egy metálos Pusheen, gitárral a kezében… Végül is, azt senki se mondta, hogy nem rajzolhatok hozzá, nem igaz? Igen, sokan mondták már, hogy nő létemre igazi troll vagyok, de ez talán még meg sem közelíti azt a bizonyos határt, amikor már azt mondhatná valaki, hogy ez sok. Mondanom sem kell, ismerősök körében eddig ez a színezésem aratta a legnagyobb sikert a maga nemében, így nem bántam meg, hogy egy kicsit átvariáltam ezt az übercuki világot.

pusheen_cetti.jpg

Bár még közel sem vagyok ahhoz, hogy a végére érjek ennek a rengeteg színezésre váró oldalnak, jó pár dagi cicus megszínesedett már a kezem által, már most nem tudnám megszámolni, mennyi. Abban biztos vagyok, hogy egy ideig még elleszek vele, de már előre félek attól, hogy mihez kezdek magammal, ha elfogynak az oldalak.

Ez a színező minden Pusheen rajongónak kötelező darab, még azoknak is ajánlom, akik nem szeretnek színezni. Talán pont ez töri meg a jeget!

ÉRTÉKELÉS:

BORÍTÓ: Színes. Cuki. Menő. Meglátod, azonnal akarod. 5 pont

RÉSZLETESSÉG: Rengeteg részletes oldalt rejt a színező, így azok is szabadon engedhetik a fantáziájukat, akik jobban szeretnek pepecselni. Kicsit sokallottam a nagyobb rajzok mennyiségét, de azok mégis jól jönnek, amikor színezni szeretnék, de csak kevés időm van rá. 4 pont

VÁLTOZATOSSÁG: Időnként úgy éreztem, hogy nem elég változatosak a minták. Sok benne a mandalaszerű minta is, ezeknél néha zavaró volt, hogy bizonyos elemek sokszor ismétlődnek – ez amúgy az egész színezőre jellemző, sok elem túl sűrűn tér vissza. 4 pont

FANTÁZIAMOZGATÁS: Engem teljesen meggyőzött, mindig több színvariáció volt a fejemben – ebből a szempontból pedig pont jól jöttek az ismétlődő elemek, sőt, ahogyan azt már említettem, még hozzá is tudtam adni valamit. Oké, elismerem, abban már a sör is bűnös volt, de merje valaki azt mondani, hogy nem volt jó ötlet! 5 pont

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemicsemegek.blog.hu/api/trackback/id/tr8612418917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása